Merida E-Spresso 410 EQ 2014

Merida E-Spresso 410 EQ 2014

vrijdag 19 februari 2016

Foutmelding 500 - interne motorfout - Motor vervangen

Mijn motor is inmiddels vervangen voor een nieuw exemplaar. Ik kreeg een tijdje terug foutmelding 500 op het display te staan, vervolgens het systeem herstart en toen kon ik zonder problemen weer verder rijden. Aangekaart bij fietsenmaker en de fiets gelijk weggebracht voor een onderhoudsbeurt aangezien dat ook wel nodig was.

Laatste software van Bosch erop gezet, maar na 3 dagen kreeg ik weer die foutmelding. Ik heb die foutmelding op internet opgezocht en het bleek om een interne motorfout te gaan. Weer teruggegaan met de fiets waarna ze de motor hebben gedemonteerd zodat die naar Bosch in Duitsland kon worden opgestuurd ter analyse. De motor kwam daar niet door de standaard check procedures heen, heb nu dus een nieuwe motor gekregen.

De nieuwe motor is veel stiller als de oude, waarschijnlijk was die oude motor niet helemaal goed sinds het begin. Ik heb er toch bijna 15.000 km mee gefietst. Ik had verder ook nog 1 maand garantie op de motor want de fiets is nu al 2 jaar in mijn bezit. Kilometerstand is nu 350 km dus hij is weer in nieuwstaat :)

Verder bevalt de fiets nog steeds erg goed, hoewel ik wel steeds vaker wordt ingehaald door speed pedelecs, dat knaagt toch aardig moet ik zeggen. Maar ik kom wel gewoon nog altijd op mijn bestemming aan dus het is wel goed zo.

Van het weekend naar de Ebike Xperience in Utrecht toe, ook toegang tot de Fiets en Wandelbeurs dus genoeg te zien daar :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten